מדריך ראשון משתנים פעולות חשבון ופלט

לפני שנתחיל אני רוצה להגיד כמה דברים דבר ראשון c# היא שפה מונחית עצמים טהורה ויש בא הבדל בין אותיות קטנות לגדולות לכן צריך להזהר

תיגשו ל file->new->project
ותפתחו פרויקט קונסול חדש

 בname תיבחרו איזה שם שאתם רוצים אחרי שפתחתם
תיראו מסך כזה

זותי התוכנית שלנו בינתיים היא לא עושה דבר את כל הקודה שלנו אנו הולכים לכתוב בין הstatic void main {

ל}
דבר ראשון שנלמד זאת הפקודה Console.WrieLine
זאת פקודה שאחראית ליכתוב פלט ליכתוב במסך השחור שלנו מה שנירצה
לדוגמה

ידפיס לנו על המסך השחור

אוקי אז בו נסביר מה הולך כאן דבר ראשון כתבתי את הפקודה Console.WrieLine
סמתי סוגריים וגרשיים ובתוך הגרשיים מה שאנו רוצים לכתוב על המסך סימו לב ! עם אתם רוצים להדפיס טקסט אתם חייבים להכניס גרשיים אחרת הוא יחזיר שגיאה !
ובסוף השורה סמתי את שתי נקודות שזה סימן שמסמל סיום שורה

מקווה שהבנתם עכשו נעבור לחלק היותר קשה משתנים ופעולות מתמתיות
קיימים אלפי סוגי משתנים וכל אחד יכול לבנות משתנה אבל אנחנו נילמד רק על משתנה מסוג מספר שלם(int)
על מנת להצהיר על משתנה חדש מסוג מספר שלם נאלץ ניצטרך לכתוב ככה :
int a;
דבר ראשון הצהרנו שהמשתנה הוא מסוג מספר שלם למשתנה קוראים a ובוסף השורה סמנו שתי נקודות שזה מסמל על סיום שורה
אינה תמונה

נוכל לקרוא למשתנים שלנו איך שנירצה אבל לצורך נוחות בלבד נשתמש בשמות משמעותיים לדוגמה num שזה קיצור של נמריק שהפריוש שלו בעברית זה מספר
על מנת לתת למשתנים שלנו ערך שייהיה שווה למשהוא נשתמש בסימן =
לדוגמה

הצהרנו כאן על משתנה חדש בשם num ושהערך שלו הוא 5
סימו לב לא חייבים לתת ערך למשתנה דווקה שמצהירים על משתנה חדש
ניתן להצהיר על משתנה ולאחר מכן לתת לו ערך לדוגמה

מה שעשינו כאן זה בהתחלה רק הצהרנו על מתשנ חדש מסוג מספר שלם
לאחר מכן הצבנו בו ערך של 5 ולאחר מכן הצבנו בו ערך של 4
ניתן גם להשוואת בין משתנים לדוגמה

מה שעשינו כאן זה דבר ראשון הצהרנו על מתשנה בשם num מסוג מספר שלם בעל ערך 5
ולאחר מכן הצהרנו על משתנה בשם a שהוא ממספר שלם והערך שלו הוא הערך של המספר num והערך של המשתנה מum הוא 5 לכן המשתנה a שווה עכשו 5

פעולות מתמתיות קיימות 4 פעולות מתמתטיות חיבור חילוק כפך וחיסור
+מסמך חיבור בc#
- מסמן חיסור בc#
* מסמן כפך בc#
ו/ מסמן חילוק בc#
לדוגמה
int num=5+6+7;
int a=6*3;
int c=5-2;

מה שעשינו כאן זה דבר ראשון הצהרנו על משתנה חדש בשם num והערך שלו הוא 18 כי 5+6+7=18
דבר שני הצהרנו על משתנה חדש בשם a שהערך שלו גם 18 כי 3כפל 6=18
דבר שני הצרנו על משתנה חדש בשם c שהערך שלו הוא 3 כי 5-2 =3
סימו לב פעולות מתמתיות לא חייבות להיות רק בין מספרים הם יכולות להתבצע גם בין משתנים לדוגמה

מה שעשינו כאן זה דבר ראשון הצהרנו על משתנה חדש בשם a מסוג מספר שלם שהערך שלו הוא 5
דבר שני דבר ראשון הצהרנו על משתנה חדש בשם b מסוג מספר שלם שהערך שלו הוא 6
דבר שלישי הצרנו על משתנה חדש בשם c שהערך שלו שווה לערך של a+b ולכן הוא שווה ל11
דבר רביעי הצהרנו על משתנה חדש בשם d שהערך שלו הוא 30 כי הוא שווה למשתנה a כפול המשתנה b






אוקי אחרי כל מה שלימדתי אותכם עכשו קצת תירגול ומייד נמשיך בשיעור

לכמה שווה המשתנה d ?














דבר ראשון בצהרנו על 4 משתנים a,b,c,d
אחר כך הצבנו בa את הערך 5 לאחר מכן הצבנו בb את הערך של a שהוא 5 ועוד 5 שזה אומר 10
דבר שלישי הצבנו בc את הערך של a*b
b שווה ל10 וa שווה ל5 לכן c =50
dשווה לc ששוה ל50 - a ששוה ל5 פחות b ששוה 10
לכן d שווה 35

אוקי עשו זהוא החלק האחרון במדריך
הדפסת משתנים על המסך
בחלק הראשון של העמוד הסברנו איך להדפיס מילים על המסך אבל מה יקרה עם נירצה להדפיס משתנים ?
לדוגמה הצהרנו על משתנה חדש בשם a מסוג מספר והצבנו בו ערך של 5 ואנחנו רוצים להדפיס את הערך של a על המסך ?
אוקי עכשו אני יסביר איך עושים את זה שלב אחרי שלב

התוכנית תדפיס 75 על המסך כי a =5
וb שווה לa כפול 15 שזה שווה ל75
ולכן זה ידפיס 75 על המסך
אתם בטח שואלים את עצמכם  למה אין גרשיים הרי אמרנו שבשיל להדפיס משהוא על המסך ניצטרך גרשיים ?
תשובה נכון אנחנו צריכים גרשיים על מנת להדפיס על המסך דברים אבל רק עם נירצה להדפיס מילים על המסך אבל עם נירצה להדפיס משתנים על המסך לא ניצטרך לרשום
גרשיים
זהוא המדריך הראשון בסידרה מקווה שהבנתם יתן לשאול אותי שאלות בתגובות ואני ישתדל לענות !